2012. március 25., vasárnap

SZÉP LÁSZLÓ - A HAZUGSÁG ATYJA 12.

XI. Halál
1 - A bűn ára


Az előző részben már utaltunk arra, hogy a halálnak valójában az oka nem közvetlenül a múló idő, hanem a bűn, Isten törvényeivel történő szembefordulás, az, hogy az ember a már ismert módon eladta magát a Sátánnak. Ezt több bibliai ige is alátámasztja, pl:Pál római levelének 5.fejezet 12.verse
„...Annakokáért, miképpen egy ember által jött be a világra a bűn és a bűn által a halál és aképpen a halál minden emberre elhatott mivelhogy mindenek vétkeztek..."
illetve a 6.fejezet 23.verse „...Mert a bűn zsoldja a halál..."
Jakab apostolnak pedig levelének 1.fejezet 15:6 verse „...a bűn pedig teljességre jutva halált nemz..."
2.- A halál után
Mert hogy a halál utáni állapotunk, esetlegesen végső üdvösségünk - függvénye annak, hogy
földi életünk minőségével melyik urat, a föld jelenlegi urát, vagy a Teremtő Istent kívánjuk
szolgálni, ezért a Sátán ugyanúgy, ahogy Istenről, az életről, úgy a halálról is igyekszik egy
rendkívül torz, az ő érdekeit szolgáló képet, belénk, tudatunkba plántálni.
Sajnos ez az esetek túlnyomó többségében sikerül is és mert hogy az emberek elenyésző
hányada hajlandó egyáltalán tanulmányozni, még inkább elfogadni az Úr szavát, a Bibliát,
ezért nincs nehéz dolga.
A köztudatban számtalan téves - nem biblikus - nézet uralkodik e témával kapcsolatban.
Sátán több alternatívát tár elénk, ezek közül bármelyiket választhatjuk, csak egyet ne tegyünk,
a Szentírás által elmondottakat ne fogadjuk el, sőt egyenesen utasítsuk el azt.
Leginkább olyan lehetőségeket mutat be, melyek azt sugallják, hogy halálunk után feltétlenül
és   megváltoztathatatlanul   még   nem   szakadnak   ránk   a   földön   elkövetett   bűneink
következményei, hanem még ilyen - vagy olyan módon van lehetőség azok korrigálására.
Ez természetesen az ember számára sokkal tetszetősebb, a megrontott emberi természetből
fakadóan sokkal inkább elfogadható, mint az a nézet, ami a valós, amit a Biblia mond.
A Biblia szerint halálunk pillanata után már nincs lehetőségünk arra, hogy bármilyen
formában is változtassunk, befolyásoljuk cselekedeteink jogos következményeit.
Különböző, sajnos téves elképzelések uralják az emberek tudatát Sátán által felhasználva a
médiák különböző ágazataitól kezdve, „irodalmi műveken" keresztül - és tudom, hogy nehéz
elfogadni - a vallásokat ezen belül a jelenleg vezető vallási hatalmat is.
(Megjegyzem, hogy azt leginkább, de erről a későbbiekben még tennék említést.)
Az imént említett csatornákon ránk törő teóriákon belül, a lélek halhatatlanságába vetett hit
illetve a reinkarnációs tanok elfogadása áll a legelőkelőbb helyen.
,, ...A lélek halhatatlanságába vetett hit nem számol komolyan a halál komolyságával,
régi platonikus - orfikus eredetű meggyőződés szerint csak a test kerül a halálba, a lélek
kikerüli azt. Sok más idegen hatással együtt ez a filozófiai - mitikus gondolat is átkerült a
kereszténységbe, és elfoglalta a biblikus reménység helyét, (különösen a római katolikus teológiában és közfelfogásban) megüresítve a feltámadás értelmét. Az ige szerint a teljes testi
lelki ember bűnös, ezért a halál - mint a bűn zsoldja - a teljes embert éri. Semmi esetre sem
jelenti ez azonban a teljes ember megsemmisülését a halálban. A halottak számunkra
közelebbről fel nem fogható módon - Isten hatalmában vannak, várva a feltámadást és az
ítéletet, az üdvösséget, vagy a kárhozatot... "
(dr. Nagy Gyula evangélikus szerző, Teológiai akadémiai jegyzet Budapest, 1965.262-263.o.)
A reinkarnáció tana miért teljesen ellentétes a Bibliában foglaltakkal:
- Sátán állításának felel meg „...bizony nem haltok meg..." szemben Isten kijelentésével:
„...amely napon eszel arról, bizony meghalsz...";„...por vagy te és ismét porrá leszel..."
(lMóz 2:17,3:4,19.)
- ...Nem létezik testtől külön válni tudó lélek... "
A feltámadás is testben való feltámadás lesz. Lásd Jézus feltámadását és Pál apostol I.Kor. 15. fej ezét tanúságtételét:
-   ...Csak az ember teremtetett Isten képére és hasonlatosságára, és Isten mindent az ő „neme szerint" teremtett, nincs nem lehet átmenet köztük, még ha különválhatna az emberi lélek, akkor sem lakozhatnék más nem emberi élőlény testében... "
-   Mai 4:5 és Mt 11:7 értelmezését Lk 1:7 adja meg. A Biblia jelképes beszédéről van itt szó, nem pedig a reinkarnációra való kijelentésről.
(dr. Vankó Zsuzsa, Bibliai dogmatika I. 84. o.)
Röviden tekintsük át, mit mond a Biblia az emberről, mint élőlényről, a halálról, és a
feltámadásról.
Mózes első könyve 2. Fejezet 7. Verse ezt jelenti ki:
„...És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. így lőn az ember az élő lélekké..."
Az igei kijelentés utolsó szava a „lélekké" szó minden kétséget kizáróan azt hivatott kifejezni számunkra, hogy az élő lélek maga az emberi személyiség, nem pedig azt, ami a görög filozófiából, Platóntól és a katolikus egyháztól tanulhatunk, hogy az ember külön testből és lélekből áll!
...Az „ élő lélek" vagy személyiség csak akkor létezik, amikor az ember él.
Képletben leírva:
Nem igaz a dichotomikus felfogás
Test + Lélek = Ember Nem igaz a trichotomikus felfogás
Test + Lélek + Szellem = Ember A Biblia kijelentése szerint Test + Élet lehelete = Elő lélek vagy ember, emberi személyiség (dr. Vankó Zsuzsa, Boldogság törvénye 79.o.)
Persze felmerülhet a gondolat bennünk, a fentiek csak akkor lehetnek igazak, ha az isteni teremtés is igaz. Szerintem csak akkor soroljuk a teremtést a nem feltétlenül elfogadható dolgok kategóriájába, ha meg tudjuk azt cáfolni, ha az ellenkezőjét vagy egy más uralkodó elképzelést teljes mértékben alá tudunk támasztani, de az ne olyan fajsúlyú dolog legyen, mint a mai napig nem bizonyított, véletlenek sorozatára támaszkodó darwini utópia, az evolúció tana. A teremtést az a Biblia jelenti ki, amely kijelenti például több évezred távlatából Jézus Krisztus színrelépését - melynek hitelessége^ ma már nem kérdéses, kijelent történelmi eseményeket, illetve létrejötte előtt azt jóval megelőzően kijelenti a Római Katolikus Egyház létrejöttét és beszél annak „munkásságáról".
Tehát az emberi lényt két összetevő alkotja, a test illetve az Isteni lehelet. Ennek meggyőző bizonyítéka, ami könnyen belátható, ha a két összetevő közül valamelyik megváltozik, akkor az emberi személyiség is követi azt.
a., Ha az Isten visszavonja az életet, az emberi lény, az emberi személyiség azonnal megszűnik létezni.
b., Ha a test károsodik valamilyen oknál fogva, sérül valamilyen módon, például csonkolódik vagy agyvérzést szenved az ember, mennyire kihat a személyiségére is!
Az előző mondatokból az is kiolvasható, hogy az Isten nem csak létrehozta a világot, az embert, hanem fenn is tartja, működteti azt. Eletünk minden másodpercét neki köszönhetjük. Akarata szerint bármikor megvonhatja tőlünk az élet leheletét. Ez így tökéletes, figyel ránk és véd bennünket. A kezében vagyunk, ennél nagyobb biztonságot nem kívánhatnánk magunknak. Sajnos előbb vagy utóbb azonban a már említett okok miatt meghalunk. Ez már nagyon sok milliárd emberrel megtörtént, velünk is meg fog. S hogy mi következik halálunk pillanata után? Gyakorlatilag semmi! Nem várnak minket angyalok a túlvilágon, nem kezd lelkünk sok millió éves vándorlásba, nem lesz belőlünk semmilyen más lény, nem kerülünk a tisztítótűzbe, sem a pokolba az ördögök közé, és még csak egy lelkeknek fenntartott mennyország sem vár minket, Szent Péterrel a kapujában.
A halottaknak mindennel és mindenkivel megszűnik a kapcsolatuk, nem befolyásolhatják már az élőket semmilyen módon, természetesen az élők sem létesíthetnek velük kapcsolatot. Bizonyos,   már  említett jelenségek,   halott   látás,   különböző   szeánszokon   létrejött  vélt kapcsolatok teremtése mind - mind Sátáni praktika. A Biblia általi kijelentések szerint a halottak alszanak: Jóbl4:10-12; Dn 12:2; Jnll:ll-14; I.Tessz. 4:13-14 Semmilyen megnyilvánulást nem tanúsítanak
„...Semmit sem tudnak..." (Préd 9:7)
„...Szeretetük, gyűlöletük elveszett..." (Préd 9:8)
„...Semmi részük sincs semmilyen dologban, ami a nap alatt történik..." (Préd 9:8)
„...Semmi cselekedet, okoskodás, tudomány vagy bölcsesség nincs a seolban (sírban)..."
(Préd 9:12)
3 .-Feltámadás
Jelenlegi témánkhoz nem tartozik szorosan hozzá a további események taglalása, de azért, hogy ne legyen teljesen homályos a kép a halált követő eseményekről, vázlatosan említést tennék róluk. Az isteni kijelentés szerint az a halál, amit át kell, hogy éljünk, csak egyfajta elalvásként értékelhető, ez az első halál. Ez az, ami lezárja földi életünket, ezzel együtt azt az időszakot is, amely alatt elkövetett cselekedeteink által megítéltetünk.
A halál állapotában lesznek az elhunytak a feltámadásig, (a feltámadás a személyiség azonosságával testben, méghozzá megdicsőült, hibátlan testben történik majd. Az Úr minden emberre emlékszik, mindenkinek ismeri a legapróbb porcikáját, a génprogramját.)
A feltámadásból kettő fog lezajlani. Jézus Krisztus második eljövetelekor,
(melynek időpontját a Biblia nem közli velünk) lesz majd az első feltámadás.
„...éltek és uralkodtak a Krisztussal ezer évig (Jel 20:4) „...és feltámadnak először a kik
méghaltak volt a Krisztusban (I.Tessz 4:16; I.Kor 15:23)
Ekkor támadnak fel azok, akiket az Úr alkalmasnak talál az örök életre. Ezért nevezi ezt a
Biblia  az  „élet  feltámadásának";   "És  kijőnek   ;   a   kik  a  jót  cselekedték,   az   élet
feltámadására; (Jn 5:28-29.)
Ezt követően ezer évvel következik majd be a második feltámadás a „kárhozat feltámadása";
„...a kik pedig a gonoszt művelték, a kárhozat feltámadására" (Jn 5:28-29.) melynek
alkalmával testben megelevenednek azok, akiknek szembesülniük kell az ítélettel, a külső
sötétség, a végső megsemmisülés, a második halál bekövetkeztével. Ekkor ezek az emberek
végleg elpusztulnak, nem részesülvén az örök életben, el kell szenvedniük azt, hogy az Isten
teljesen elfordul tőlük. Ez utóbbi sorsra kíván minket juttatni az Emberölő, tudván tudva azt,
hogy   lázadásának  eredményeképpen   ő   is   ide  jut.   A   második  feltámadást  követően
megsemmisül mind a bűn angyala, mind maga a bün, mind pedig a bűnös ember is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése