A gyógyulás elnyerésének számos módja található az Igében
Mivel
nincs mindenkinek ugyanazon a szinten a hite, Isten hét módot
biztosított, hogy testi gyógyulásunkat elnyerhessük Isten Igéjén
keresztül. Isten nem hagy minket cserben. Ha nem tudunk felemelkedni
hozzá, az Ő szintjére, akkor Ő fog lejönni hozzánk a mi szintünkre.
(1) Használd Jézus nevét az ördöggel szemben. Követeld Jézus nevében, hogy hagyjon el a gyengeség és a betegség
Az Apostolok Cselekedeteiben mindenütt azt látjuk, hogy az apostolok nem imádkoztak a betegekért; hanem követelték,
hogy a betegek keljenek fel és járjanak. Amikor Péter és János az Ékes
Kapunál a sánta ember felé szolgált (Csel. 3), „követelték” Jézus
Nevében (így áll az eredeti görög szövegben), hogy keljen fel és járjon.
Jogod
van „követelni” Jézus Nevében az emberek gyógyulását. Nem Istentől
követeled ezt, mert nem Ő betegítette meg őket. Azt követeled, hogy az
ördög engedje őket szabadon Jézus nevében.
Jézus azt mondta: „Az ÉN NEVEMBEN betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.” (Márk 16,17. 18) „Az ÉN NEVEMBEN ők megteszik.” Halleluja, erő van e névben.
Megfigyeltem, hogy amikor a démonokkal foglalkozom, rendszerint azt mondom nekik:
—
Követelem a jogaimat Jézus nevében! — azok pedig elfutnak, mintha
puskából lőtték volna ki őket. Félnek és remegnek ettől a névtől, mert
Jézus legyőzte őket. A Biblia azt mondja, hogy Jézus nyilvánosan
diadalmaskodott felettük. (Kol. 2,15)
Azt is megteheted, hogy veszed Jézus nevét és megtöröd az ördög erejét szeretteid élete felett. Nem, te nem kényszerítheted őket arra, hogy elfogadják Krisztust — viszont így meg tudod könnyíteni nekik azt, hogy elfogadják Krisztust.
Sokan
olyan gyülekezetben nőttünk fel, ahol vallásos agymosást kaptunk
újszövetségi tanítás helyett. Néha én is azon kapom magamat, hogy
visszatérek olyan imaszokásokhoz, amiket a gyülekezetben tanítottak
nekem. Nap nap után, éjjel és nappal egyre csak ugyanazért imádkozom,
majd hirtelen rádöbbenek: „Na most már elég! Ennél én jobban tudom!
Így nem lehet imádkozni. Ez nem fog működni. A Biblia nem ezt tanítja.
Ez csupa vallásos szemét!”
Ismerjük meg azt, ami
hozzánk tartozik. Tudnunk kell, hogy Jézus neve éppúgy megillet minket,
a mi nemzedékünket, mint az első századbeli keresztényeket. Dicsőség
Istennek, jogunk van használni ezt a nevet.
Pontosan annyi erő van Jézus nevében, mint amennyi Jézusban volt, amikor Ő itt járt a földön.
Gyógyulás van ebben a névben.
Szabadulás van ebben a névben.
Ez a név a miénk, de csak akkor fog működni, ha használjuk.
Jézus neve az a KULCS, mely megnyitja az ajtót a lehetetlenhez.
Jézus neve az a KULCS, mely megnyitja az ajtót a természetfelettihez.
Nem az én nevem. Nem a te neved. Az Ő neve.
Emlékszel, mit mondott Péter az összegyűlt tömegnek, miután a sánta ember meggyógyult az Ékes Kapunál? „Mit
csodálkoztok ezen, vagy mit néztek mireánk, mintha tulajdon erőnkkel
vagy istenfélelmünkkel műveltük volna azt, hogy az járjon?” (Csel. 3,12) Nem ők tették. Nekik nem volt semmiféle erejük.
— Na, igen, de ők apostolok voltak — mondja most erre valaki.
Lássuk Péter magyarázatát:
Apostolok Cselekedetei 3,16.
Az Ő nevében [a Jézus nevében] való hit által erősítette meg az Ő neve ezt… [és] adta neki ezt az épséget mindnyájatok szeme láttára.
Dicsőség az Úrnak! Halleluja! Ez a név a miénk. Használjuk!
(2) Imádkozz gyógyulásért az Atyához Jézus nevében
János 16,23. 24. És
AZON A NAPON nem kérdeztek majd engem semmiről. Bizony, bizony mondom
néktek, hogy amit csak kérni fogtok az Atyától az ÉN NEVEMBEN, megadja
néktek. Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az ÉN NEVEMBEN:
kérjetek és megkapjátok, hogy a ti örömötök teljes legyen.
Jelöld meg ezeket a verseket a Bibliádban. Ne engedd, hogy ezek az Igék eltávolodjanak tőled.
Amikor
Jézus azt mondta: „azon a napon nem kérdeztek majd engem semmiről”,
melyik napról beszélt? Arról a napról beszélt, amelyben jelenleg élünk.
Az Atyához való imádkozás Jézus nevében a mi örökségünk MOST — ezen a
napon.
Jézus ezt közvetlenül azelőtt mondta, mielőtt
kereszt-halált halt, feltámadt a halálból, felment a magasságba és leült
az Atya jobbjára, ami után egy új nap virradt fel, mi pedig beléptünk
az új szövetségbe.
Figyeljük meg, mit mond a 16,24: „Mostanáig semmit sem kértetek az Atyától az én nevemben.” A mostanáig azt jelenti, hogy mindezidáig — eddig az időig — ti nem imádkoztatok az én nevemben.
Tudnunk
kell, hogy semmi értelme nem lett volna, ha a tanítványok vagy bárki
más Jézus nevében imádkozott volna az Atyához, amíg Jézus a földön élt,
mert az ó szövetség alatt az Ábrahám, Izsák és Jákób Istenéhez
imádkoztak.
Továbbá, amikor Jézus itt járt a földön,
még nem kezdte el az Ő közvetítői (főpapi illetve közbenjárói)
szolgálatát az Atya jobbján, így semmi értelme sem lett volna az Ő
nevében imádkozni.
Ám közvetlenül elmenetele előtt
Jézus megváltoztatta a tanítványok imádkozási módját. Az átmeneti
időszak alatt, amikor az ószövetség már a vége felé haladt és közeledett
az új szövetség, Jézus azt az imát tanította a tanítványoknak, amit mi
„Miatyánk”-nak nevezünk. Nem nekünk tanította, hogy így imádkozzunk — elgondolkodtál már valaha is ezen? Az Ő tanítványainak tanította, hogy így imádkozzanak.
Én
nem azt mondtam, hogy a „Miatyánk” nem egy csodálatos ima. Nem azt
mondtam, hogy nem tanulhatunk ebből az imából — mert sokat tanulhatunk
belőle. De hol szerepel benne Jézus neve? Egyáltalán nem Jézus nevében
imádkoztak, igaz? Semmit sem kértek Jézus nevében, igaz? Az új szövetség Gyülekezete nem így imádkozik! Ez az ima nem felel meg az új szövetség követelményeinek.
Éppen
itt, a János 16-ban van valami, amit világosan meg kell értenünk:
Közvetlenül elmenetele előtt Jézus megváltoztatta az imádkozás módját. Az új szövetség alatt, mely Isten és a Gyülekezet között köttetett meg, nekünk Jézus Krisztus által kell Isten elé járulnunk. (Az egyik ok, ami miatt sok mindenről lemaradtunk: úgy próbáltunk imádkozni, ahogy azt az ó szövetség idején tették.)
Figyeljük meg, Jézus azt is mondta: „KÉRJETEK és MEGKAPJÁTOK, hogy a ti örömetek teljes legyen”. Természetesen
ez mindenféle imára vonatkozik, de vonatkozik arra is, amikor
gyógyulásért imádkozunk. Hogyan lehetne teljes az örömöd, ha a
szeretteid betegek otthon? Ez így lehetetlen lenne, igaz?
Ha
több imánkra jönne válasz, akkor nagyobb lenne az örömünk. És ha
nagyobb öröm ragyogna rajtunk, akkor több embert vezetnénk üdvösségre.
A
gyógyulásról is szó van itt. Jogunk van gyógyulást kérni Jézus nevében.
Isten valóban meghallgatja és megválaszolja az imádságot.
(3) Imádkozzunk egy akarattal a Máté 18,19 alapján
Máté 18,19. 20. …ha
ketten közületek egy akaraton lesznek a földön, bármely dolog felől,
amit csak kérnek, megadja nekik az én mennyei Atyám. Mert ahol ketten
vagy hárman egybegyűlnek az ÉN NEVEMBEN, ott vagyok közöttük.
Gyakran
kiragadjuk a 18,20-at a szövegkörnyezetéből és kizárólag a gyülekezeti
összejövetelekre alkalmazzuk, pedig valójában az Ige nem erről beszél
itt. Látnod kell, hogy a 18,19 és a 18,20 összetartozik.
A
18,20 jelentése: Ahol jelen van két ember, aki egy akaraton imádkozik,
Jézus ott van közöttük és gondoskodik arról, hogy megtörténjen, amiben
megegyeztek. Jézus itt nem a gyülekezeti összejövetelről beszél, bár Ő jelen van a gyülekezeti összejöveteleken.
Ha
két ember egy akaraton van, és Jézus nevében követeli szerettei
gyógyulását, imáikra egész biztosan megjön a válasz, mert Istennek
gondja van arra, hogy az Ő Igéjét beteljesítse.
Az
Ige azt mondja: „ketten közületek a földön.” Nem azt mondja, hogy ketten
közületek a mennyben. Csupán két ember. Ez teljesen „testközelbe” hozza
a dolgot: oda, ahol mi vagyunk. A „bármely dolog”-ba pedig beletartozik
a gyógyulás is, nemde?
Ez a két ember lehet férj és feleség. Feleségem és én csodálatos válaszokat kapunk a közös akaraton elmondott imáinkra.
Mondanak nekem ilyeneket:
— Hagin Testvér, mi megpróbáltuk ezt, és nem működött.
Mi viszont nem megpróbáltuk, hanem megtettük! Jézus nem azt mondta, hogy ketten próbáljanak meg egy akaraton lenni, azt mondta, hogy tegyék meg.
Olykor természeti módon gondolkodunk és elképzeljük: ha elég embert — mondjuk ezer embert — rá tudnánk venni arra, hogy egy akaraton legyenek; talán ha tízezren imádkoznánk, az igazán eredményes lenne! Ez emberi okoskodás. Isten azt mondta, hogy két ember elegendő a feladathoz.
Soha nem említi, hogy kettőnél többre van szükség. Ő nem mondta azt,
hogy az egész gyülekezetnek egy akaraton kell lennie (akkor sem tudnál
egy egész gyülekezetet rávenni arra, hogy egy akaraton legyen, ha az
életed múlna ezen). Ha viszont ketten egy akaraton vagytok, semmi másra
nincs szükség.
„Ha ketten közületek egy akaraton
lesznek a földön, bármely dolog felől, amit csak kérnek…, MEGADJA NÉKIK
az én Mennyei Atyám.” Jézus nem azt mondta, hogy talán megadja nekik.
Nem azt mondta, hogy ez egy lehetőség. „MEGADJA NÉKIK az én Mennyei
Atyám.” Nos tehát: ez vagy így igaz, ahogy van, vagy hazugság, én viszont hiszem, hogy Jézus az igazságot mondta!
Sokszor
megtörténik, hogy az emberek odajönnek hozzám az összejövetel után és
megkérnek, hogy egy akaraton imádkozzam velük anyagi, testi és szellemi
szükségleteikért.
Megfogom a kezüket és imádkozom.
Azért fogjuk meg egymás kezét, hogy érzékeltessük azt a tényt, hogy a
szellemünk egy akaraton van. Megegyezünk, hogy ez a szükséglet már be
van töltve — nem be lesz töltve, mert az nem hit, az jövő idő lenne, ami
reménység lenne, nem pedig hit. Megegyezünk, hogy a szükséglet már be
van töltve, ezért dicsérjük Istent, mert egy akaraton vagyunk abban,
hogy ez meg fog történni. Hit által ebben a pillanatban már megvan, és
úgy tekintjük, hogy már meg is történt.
Miután így imádkoztam, kinyitom a szemem és megkérdezem:
— Testvérem, akkor ez már el is van intézve?
Tízből nyolcan azt mondják erre:
— Hagin testvér, én nagyon remélem, hogy igen.
Erre kénytelen vagyok azt mondani nekik:
— Nem, nem, nincs. Nincs elintézve. Én hiszek, te pedig csak reménykedsz. Nincs köztünk egyetértés ebben. Ez így nem működött.
Nincs
értelme annak, hogy Istent vádoljuk és olyan fényben tüntessük fel a
Bibliát, mintha nem működne. Barátaim, ha ez nem működött, akkor mi nem
működtettük — mert Jézus Krisztus nem hazudhat. Be kell ismernünk, hogy
„én nem tettem meg”, és ki kell igazítanunk magunkat.
Ezt
tette egy fiatal pünkösdi evangélista is az 1930-as évek elején, amikor
tuberkulózisban haldoklott. Ő maga mesélte el nekem a történetet.
Már nem tudott felkelni az ágyból és mindkét oldalon vérzett a tüdeje. Családjával együtt ki kellett költözniük apósa farmjára.
Történt egy napon, hogy apósa kint szántott a mezőn, felesége és anyósa pedig a ház mögött végezték a nagy-mosást.
Ez
a fiatal evangélista annyi erőért könyörgött Istenhez, hogy fel tudjon
kelni az ágyból és eljusson a negyed mérföldnyire lévő kis fás és bokros
részhez.
Eltökélte a szívében: Addig fogok imádkozni, amíg ki nem imádkozom és Isten meggyógyít, vagy amíg holtan nem találnak. Vagy ez, vagy az.
Elért
a kis fás részhez és kimerülten összeesett. Még ha akart volna, akkor
sem tudott volna segítségért kiáltani. Senki sem tudta, hol van.
— Csak akkor fognak rádtalálni, amikor majd a dögevő madarak nyomra vezetik őket — erről biztosította őt az ördög.
—
Na és akkor mi van, ördög? — felelte. — Pontosan ezért jöttem ki ide.
Amint egy kicsit visszanyerem az erőmet, addig fogok imádkozni, míg meg
nem gyógyulok vagy meg nem halok itt helyben.
„Majd
ahogy ott feküdtem — mesélte — és erőt próbáltam gyűjteni az
imádkozáshoz, elgondolkodtam ezen: Bármerre is jártam, mindenütt kértem,
hogy imádkozzanak a gyógyulásomért.Emberek százai imádkoztak értem. Emberek ezrei imádkoztak már értem. Amerika minden gyógyító evangélistája rám tette már a kezét. Mindenki imádkozott már értem…
Ó,
jaj! Ha mindezeket az imákat összeszámoljuk, ez több száz óra imádságot
jelent. Isten használja a gyógyító evangélistákat — és mindezek a nagy
hitemberek imádkoztak már értem kézrátétellel.
Ekkor
végre beláttam: Istenem, elrontottam! Egyáltalán nem fogok imádkozni.
Nincs értelme annak, hogy imádkozzam. Már látom, hogy hol tévedtem. Nem
is kellett volna ezeket az imákat kérnem!
Azzal
próbálkoztam, hogy mások imádkozzanak értem. Megpróbáltam rávenni Istent
arra, hogy adjon meg nekem valamit, amiről Ő azt mondja, hogy már az
enyém!
A Biblia azt mondja, hogy én
meggyógyultam. Uram, én itt fogok feküdni a hátamon és dicsérni foglak
Téged. Addig foglak dicsérni Téged, amíg a gyógyulásom valóságba nem
jön.”
Így folytatta: „Először csak halkan suttogtam:
— Dicsőség az Úrnak. Dicsőség Istennek. Halleluja. Köszönöm Jézusom.
Miután
vagy tíz percen keresztül suttogtam, hogy „Köszönöm Jézusom”, lett
annyi erőm, hogy könyökömet a földre támasztva felemeljem kezemet, és
így dicsérjem Istent még úgy tíz percig. Ekkorra már annyi erőm lett,
hogy rendesen felemeljem kezeimet, és a hangom is felerősödött. Két óra
elteltével pedig már felállva kiáltottam, hogy:
— Dicsőség Istennek!
Olyan hangosan, hogy valaki mérföldekről meghallotta a hangomat.
Látjátok,
amikor ez a férfi elkezdett egyetérteni azzal, amit Isten Igéje mond és
cselekedett is Isten Igéje alapján, eredményt ért el!
(4) Kenjük meg a betegeket olajjal a Jakab 5,14 alapján
Jakab 5,14. 15. Beteg-e
valaki közületek? Hívja magához a gyülekezet véneit, és imádkozzanak
felette, megkenvén őt olajjal az Úrnak nevében. És a hitből való imádság
megtartja a beteget, és az Úr felsegíti őt. És ha bűnt követett is el,
megbocsáttatik néki.
Az első századi hívők
még nem rendelkeztek az írott Újszövetséggel. Bizonyos levelek jártak
gyülekezetről gyülekezetre, de Bibliájuk még nem volt, amit úgy
tanulmányozhattak volna, mint mi.
Így nem tudták, amit Péter írt Isten Szelleme által: „Akinek sebeivel GYÓGYULTATOK MEG.”(1Pét. 2,24) Mi azonban tudjuk ezt.
Ha
mégis egészségben tudtak élni, mennyivel inkább egészségben kellene
élnie a mi nemzedékünknek, akik rendelkezünk mindezzel a tudással!
Közöttünk
valóban nem szabadna betegeknek lennie — ha mégis „beteg valaki
közületek”, itt Jakab egyértelműen a Gyülekezethez szól, mert azt
mondja: „hívja magához a gyülekezet véneit.”
Hála
Istennek, még ha az emberek el vétik is, és bűnt követnek el, van
számukra segítség. Figyeljük meg, hogy azt mondja Jakab: „ha bűnt
követett is el, megbocsáttatik neki.”
A gyülekezet
tagjai túl gyakran elvárják a vasárnap este üdvösségre jutott
emberektől, hogy szerda estére teljesen felnövekedjenek szellemileg —
pedig ők maguk sem váltak éretté egy nap alatt.
Nem, ők még csak csecsemők. A Biblia azt tanítja, hogy van hasonlóság a testi és a szellemi növekedés között:
1Péter 2,2. Mint most született csecsemők, az Ige tiszta, hamisítatlan teje után vágyakozzatok, hogy azon növekedjetek.
Mi
azonban nagyon ostobán viselkedtünk ezen a téren — és Isten ezért
felelősségre fog vonni minket. A mi hitünkön kellene hordoznunk ezeket a
szellemi csecsemőket, és ezt mindaddig tehetjük, amíg valóban szellemi
csecsemők.
A természetes életben a csecsemőknek
gondoskodásra van szükségük. Ők semmit sem tudnak tenni önmagukért.
Viszont valaki szereti őket, ezért táplálja, öltözteti őket és
gondoskodik róluk. Ha megfelelően gondoskodnak róluk, fel fognak
növekedni és meglesz ennek az eredménye.
Egyszer
összejöveteleket tartottam egy texasi pásztornál — és szégyellem, hogy
olyan ostoba lehet valaki Texasban, mint az a szegény pásztor volt.
Egy
szombat este előrehívtam az embereket, és harminckilencen jöttek előre.
Volt közöttük hét házaspár is, harminc év körüliek. Ez hét családot
jelentett. Még nem volt üdvösségük. Csodálatos lehetőség volt ez a
számukra.
Az alkalom után megkérdeztem a pásztortól:
— Elkérted ezeknek az embereknek a nevét és címét, hogy kapcsolatban tudj maradni velük?
— Ó, dicsőség Istennek, — válaszolta, — én hiszem, hogy ha kaptak valamit, akkor vissza fognak jönni.
—
Kérdezni szeretnék tőled valamit — mondtam. — Ez alatt az összejövetel
alatt a lányodnak kisfia született. Tegyük fel, hogy elmész hozzá és azt
mondod: „Eljöttem megnézni a fiút. Hol van?” A lányod azt felelné: „Ja,
úgy gondoltuk, ha hiányzunk neki, egy idő után úgy is hazajön majd.”
Majd azt mondtam ennek a pásztornak:
—
Az én időm túl drága ahhoz, hogy ébredési össze-jöveteleket tartsak egy
idiótánál. Holnap este befejezem az összejöveteleket. — És úgy is
tettem.
Isten minden gyülekezetet felelősségre fog
vonni azokért a csecsemőkért, akik az oltáraik körül születtek be a
Királyságba. Amikor az emberek visszaesnek, készek vagyunk bírálni őket,
pedig gyakran mi tehetünk arról, hogy visszaestek.
Jakab pontosan erről beszél itt. Ezek az emberek nem tudnak cselekedni önmagukért, ezért kell hívatniuk a gyülekezet véneit,
hogy ők imádkozzanak értük és kenjék meg őket olajjal az Úr nevében, és
ha bűnöket követtek is el — még ha el is rontottak dolgokat —
bocsánatot nyerhetnek bűneikre és meggyógyulhatnak.
A következő történetet gyakran használom ennek érzékeltetésére.
Egy reggel borotválkozás közben Isten Szelleme szólt hozzám és azt mondta:
—
Azt akarom, hogy menj el E. házába, mert elhibázott valamit, és most
azt hiszi, hogy Isten már nem szereti őt, mivel bűnt követett el. Többé
nem akar visszajönni a gyülekezetbe.
Borotvahabbal az arcomon kimentem feleségemhez és azt mondtam neki:
—
Drágám, mielőtt elmegyek bevásárolni neked a boltba, el kell mennem E.
házába. Épp most mondta nekem az Úr, hogy ő elhibázott valamit — kijött a
béketűrésből és olyan dolgokat mondott, amit nem lett volna szabad — az
Úr meg szólt nekem, hogy menjek el hozzá és segítsek neki.
Visszamentem, hogy befejezzem a borotválkozást, mire betoppant E. felesége, és sírva kérte:
—
Ó, Hagin testvér, kérlek gyere el és látogasd meg. Tegnap a munkahelyén
kijött a sodrából és sok olyan dolgot mondott, amit nem lett volna
szabad. Visszajött a régi hátfájása, és otthon fekszik az ágyban. Azt
mondja, hogy soha többé nem jön el a gyülekezetbe. Azt hiszi, hogy Isten
már nem szereti őt, mert bűnt követett el. — Majd hozzátette: — Ne
mondd meg neki, hogy itt jártam, mert nem örülne neki.
— Az Úr épp most szólt hozzám ezzel kapcsolatban. — feleltem. — Megkérdezheted a feleségemet. Az előbb meséltem el neki.
Elmentem a házukhoz, bekopogtam az ajtón és fel-ismertem E. hangját, amint azt mondja:
— Szabad.
E. annyira zavarban volt, hogy fejére húzta a takarót. Hallottam, ahogy sír. Letérdeltem az ágya mellé és én is elkezdtem sírni.
Lehúztam
róla a takarót, amibe görcsösen kapaszkodott, egyszerűen átkaroltam, és
ezt mondtam: — Az Úr szólt nekem és azt mondta, hogy jöjjek el ide és
segítsek neked, mert elhibáztál valamit.
Megint sírni kezdett. Azt mondta:
—
Hagin testvér, valami rossz dolog történt a munkahelyemen. Nem
emlékszem, hogy valami rosszat mondtam volna, de néhány ember szerint
káromkodtam. Ha így is volt, én nem tudok róla. Megmondtam hát a
feleségemnek, hogy többet nem megyek el a gyülekezetbe. Az Úr nem szeret
engem.
Azt mondtam:
— Nem így van, Ő szeret téged, és mi is szeretünk téged, és Ő küldött engem ide, hogy segítsek neked — ez is bizonyítja, hogy Ő szeret téged. És nem fogjuk megengedni az ördögnek, hogy becsapjon téged!
Erre azt mondta: — Szörnyen fáj a hátam!
Rátettem a kezem a hátára és azt mondtam:
—
Drága Istenem, Te szereted őt. Tudom, hogy Te szereted őt. Azért
küldtél ide, hogy segítsek neki, és azt akarom, hogy azonnal gyógyítsd
meg őt, és bizonyítsd be neki, hogy szereted.
Hirtelen, mintha puskából lőtték volna ki, felugrott és azt mondta:
— Teljesen elmúlt! Teljesen elmúlt!
Majd újra sírni kezdett, de már másként. Ezt mondta:
— Az Úr tényleg szeret engem, igaz?
— Igen, szeret — válaszoltam.
És ezzel E. visszatért az Úrhoz, és visszajött a gyülekezetbe.
Nos, az Úr még egyszer elküldött hozzá — akkor már talán egyhónapos lehetett, és mit is várhatnánk egy hónapos csecsemőtől?
Örülök,
hogy Isten gondoskodott a csecsemőkről. Ha te magad még nem tudod
megtenni, Ő gondoskodott arról, hogy hol találj segítséget.
Beteg valaki közületek? Rajta, hívja magához a gyülekezet véneit.
(5) Fogadd el a gyógyulást kézrátétel által!
Márk 16,15–18. (A Nagy Megbízatás) És
monda nékik: Elmenvén e széles világra, hirdessétek az Evangéliumot
minden teremtésnek. Aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül; aki pedig
nem hisz, elkárhozik. Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik:
az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólnak. Kígyókat vesznek
föl; és ha valami halálost isznak, meg nem árt nékik: betegekre vetik
kezeiket, és azok meggyógyulnak.
Ezt mondta Jézus, amikor a nagy megbízatást adta: „Betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.” (16,18) A kézrátétel egy másik módja annak, ahogy a betegek megkaphatják a gyógyulást. Ez a Gyülekezet joga ma.
Ki teheti rá kezét az emberekre? Minden hívő. Mind-azok, akik hiszik az Evangéliumot. Figyeljük meg, mit mond a szövegrészünk: „akik hisznek… betegekre vetik kezüket.” (17,18)
Az eredeti görög szerint: „azok, akik hisznek, kezeiket betegekre fogják tenni és azok meggyógyulnak.”
Nem, Jézus nem mondta, hogy nekünk kell meggyógyítanunk a betegeket. A kezünket kell rájuk tenni, és hinnünk kell Istenben.
Minden
keresztény gyakorolhatja ezt. A szülőknek gyermekeikre kellene tenni
kezüket, ha azok megbetegszenek. Egy anyának megvan a joga, hogy
gyermekeire tegye kezét, ha hívő. Nem kellene senki mást hívatnia.
Nekünk megvan az a jogunk, hogy egymásra tegyük kezünket. A Biblia azt
mondja, hogy: „Imádkozzatok egymásért, hogy meggyógyuljatok.” (Jakab 5,16)
Időnként
elrontjuk azzal, hogy elvárjuk Istentől, hogy Ő csakis egyféle módon
lépjen. Összhangba kellene kerülnünk Istennel azáltal, hogy hallgatunk
rá és figyelünk arra, hogyan vezet minket az adott pillanatban, majd azt
a módot használjuk, ahogyan Ő indít.
Egyszer véletlenül meghallottam, amint egy pásztor azt mondta a másiknak:
—
Meg kellene hívnod Hagin testvért, hogy tartson nálatok
összejöveteleket. Amióta a gyülekezetünkben járt, fele annyiszor sem
hívnak betegekhez, mint azelőtt. Nem arról van szó, hogy az emberek nem
hívnak fel; hanem arról, hogy elfogadják a saját gyógyulásukat.
Bizonyságot tesznek a gyülekezetben arról, hogy imádkoznak és Isten
meggyógyítja őket. Teljesen el vannak ragadtatva.
Nos,
hála Istennek, tehetünk valamit önmagunkért. Növekedhetünk. Amikor
megtanulunk Istenben hinni és imádkozni, akkor elmehetünk és segíthetünk
másoknak.
Amíg azonban arra van szükségünk, hogy
valaki más imádkozzon és higgyen helyettünk, addig csak terhet jelentünk
mások számára ahelyett, hogy segítségükre lennénk.
Néhány
ember azonban még nem jutott el arra a szintre, hogy saját maga el
tudja venni a gyógyulását. Ha úgy találod, hogy te is közéjük tartozol,
akkor se add fel. Cselekedj a hit alacsonyabb szintjén. Legyél te az,
akiért kézrátétellel imádkoznak, és fogadd el ily módon gyógyulásodat.
Isten segíteni akar neked.
A Biblia azt mondja: „betegekre vetik kezeiket.” Nem
határozza meg, hogy kik azok a betegek; egyszerűen csak azt mondja,
hogy betegek. „Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik” az Írás
szerint: „betegekre vetik kezeiket, és azok meggyógyulnak.”
Bármely
hívő ráteheti kezét a betegekre, mintegy a hit kiindulópontjaként. Ez
az a pont, ahol elkezded hinni, hogy megkapod a gyógyulásodat.
Sokan megkérdezik tőlem:
— De Hagin testvér, mi van akkor, ha nem gyógyultam meg?
Azt válaszolom erre:
— Ha meggyógyultál volna, akkor nem kellene hinned ebben. Ha már valóságba jött volna, akkortudnád ezt, igaz?
Ha
viszont megteszed a hitnek azt a lépését, hogy mindezt már
megtörténtnek tekinted, akkor meg is fogod kapni, mivel a Márk 11,24 így
határozza meg a hit imájának alapelvét:
Márk 11,24. Amit csak kértek imádságotokban, higgyétek, hogy mindazt már megnyertétek, és meglészen néktek.
Hidd, hogy megkaptad a gyógyulásodat, és mi fog történni? Meglesz neked! Látjátok, csak azutánkapjuk meg, miután hittük.
Amikor
fiatalon babtista prédikátorrá lettem — még mielőtt megkeresztelkedtem
volna a Szent Szellemben — egy hétfő reggel arra ébredtem, hogy arcom
egyik fele lebénult. Meg sem mozdult.
Addig csak én
imádkoztam saját magamért, mert nem ismertem senki mást, aki imádkozott
volna értem, viszont megtudtam, hogy építettek egy gyülekezetet a
városunkban, aminek neve Teljes Evangéliumi Sátor volt, és ezek az
emberek hittek a szent gyógyulásban.
Azt mondtam magamban: „Elmegyek hozzájuk szerda este, és megkérem a pásztort, hogy kenjen meg olajjal.” Abban a pillanatban, ahogy megkent és imádkozott értem, felemeltem kezeimet és azt kiáltottam:
— Köszönet Istennek, elmúlt!
Ezt
hitben mondtam ki. Tudtam, hogy mit kell mondani. Baptista voltam — és
semmit sem tudtam a Szent Szellemről — viszont tudtam valamit arról,
hogy mi a hit.
Nekem ez volt a kiindulási pont,
amikor a pásztor rám tette a kezét. Azon a ponton kezdtem hinni, hogy
„megkapom a gyógyulásomat”.
Nem éreztem, hogy meggyógyultam volna.
Nem úgy néztem ki, mint aki már meggyógyult.
De nem a látás vagy az érzések alapján jártam. Aszerint tettem, amit hitem.
Így tudjuk meghatározni ezt a kiindulási pontot: ez az a pont, amikor felszabadítod a hitedet és elkezdesz hinni a gyógyulásodban.
Valahol
el kell kezdened. A futó sohasem tudná lefutni az adott távolságot, ha
nem lenne egy hely, ahol elindult. Kell lennie egy kiindulási pontnak. A
te kiindulási pontod lehet az, amikor valaki rád teszi a kezét. Ez
lehet az a pont, amikor elkezded hinni: „Megkapom a gyógyulásomat.”
A gyülekezeti tagok kérdezgették:
— Az Úr tényleg meggyógyított téged, Kenneth?
— Valóban megtette — feleltem.
Ráfelelték:
— Hát, nem úgy nézel ki, mint aki meggyógyult. Hogy érzed magad?
— Nincs semmi különbség.
— Nos, ha ugyanúgy nézel ki és nem érzed, hogy meggyógyultál, és mi is látjuk, hogy nem úgy nézel ki, mint aki meggyógyult, akkor miből gondolod, hogy te már meggyógyultál?
— Én nem gondolom, hogy meggyógyultam, hanem tudom — feleltem.
Tisztán kell látnunk, hogy a hit tudást jelent.
Voltak emberek, akik azt mondták nekem:
— Nekem több eszem van ennél.
Én meg azt mondom nekik:
—
Hát, csak menj és boldogulj a gyógyulásod nélkül. Ugye, látod, hogy az
arcom teljesen rendbejött? Megkaptam. Megkaptam a gyógyulásomat.
Tudtam,
hogy amit Jézus mondott, az igaz. Tudtam, hogy ha hiszem, hogy
megkaptam, akkor meg is fogom kapni. Tudtam, hogy ha valóban hiszem,
akkor ki is fogom mondani azt, hogy hiszem.
Nem azt mondom ki, hogy: meg fogom kapni (a jövőben), hanem azt, hogy megvan (a jelenben).
Egyszer
elküldték egy tulsai teljes-evangéliumi gyülekezet segédpásztorát, hogy
imádkozzon a gyülekezet egy tagjáért, aki olyan beteg volt, hogy nem
tudott eljárni dolgozni.
Így mesélte nekem:
„Hallottalak téged prédikálni, így megkentem ezt a férfit olajjal,
rátettem a kezeimet és elkezdtem imádkozni, amikor hirtelen, gondolkodás
nélkül, abbahagytam az imát és azt mondtam:
— Mit fogsz csinálni holnap?
— Ágyban leszek — válaszolta a beteg.
— Na, akkor nem érdemes folytatnom az imát — azzal be is fejeztem.
— Az egészből semmit sem hiszel — mondtam neki.
Kissé elgondolkodott, és azt mondta:
— De hát ez az igazság, vagy nem?
Megkérdeztem tőle:
— Mikor fogsz meggyógyulni?
— Hát — mondta ő —, amikor megkensz olajjal, amikor rám teszed a kezeidet és imádkozol, akkor.
A férfi odafordult feleségéhez és még mielőtt befejeztem volna az imát azt mondta
— Hívd fel a főnököt, és mondd meg neki, hogy holnap bemegyek dolgozni.
Majd imádkoztam érte — mondta a pásztor —, és dicsőség Istennek, másnap már ott is volt a munkahelyén.”
Egyszer egy összejövetelen egy asszony felszaladt az emelvényre hozzánk, és azt mondta:
— Pásztor és Hagin testvérem, azonnal imádkozzatok értem.
A pásztor felet neki:
—
Hamarosan gyógyító összejövetelünk lesz. Én majd prédikálni fogok a
gyógyulásról, Hagin testvér pedig az alkalom végén imádkozni fog
kézrátétellel a betegekért. Nem kell sokat várnod rá. — A dicsőítés már
el is kezdődött addigra.
— Igen, igen — mondta az
asszony —, de én azt szeretném, hogy te és Hagin testvér most tegyétek
rám a kezeteket, mert hazamegyek és már fekszem is az ágyba!
Lett volna bármi értelme, hogy kézrátétellel imádkozzunk ezért az asszonyért? Ő már megvallotta, hogy úgysem fog működni.
Azt mondja a Biblia, hogy amikor imádkozol, hidd, hogy megkaptad és meglesz neked. A kézrátétel az a kiindulási pont, amikor felszabadítod a hitedet. Ekkor kezdesz el hinni.
Kezeimet
ráteszem az emberekre mintegy az ő hitük kiindulási pontjaként. Van
azonban még egy szellemi törvény, ami szintén gyógyulást hozhat. Ez
pedig az érintkezés és közvetítés törvénye.
Isten felkenhet valakit az Ő akarata szerint gyógyító erővel, hogy szolgáljon a betegek felé. És
amikor az illető ráteszi kezét a betegekre, engedelmeskedvén ennek a
szellemi törvénynek, ahogy a felkent kezek a beteghez érnek KÖZVETÍTENI
fogják Isten GYÓGYÍTÓ EREJÉT.
A hívőnek is hitet
kell gyakorolnia ahhoz, hogy az érintkezés és közvetítés törvénye
működni tudjon. A vérfolyásos asszony esete is ezt példázza. (Máté 9)
Jézus
fel volt kenve gyógyító erővel, és a Biblia szerint erő áradt ki belőle
és meggyógyította az asszonyt. Jézus mégis azt mondta neki: „Bízzál leányom; a TE HITED megtartott téged.” (9,22)
Én
nem csak kiindulási pontként teszem kezeimet a betegekre, hanem
engedelmeskedvén az érintkezés és a közvetítés ezen szellemi
törvényének, hogy kezeim érintkezése közvetítse Isten gyógyító erejét,
amely megszünteti a sátán minden munkáját, gyógyulást és egészséget hoz.
Miért beszélek erről ilyen bátran?
Mert
maga az Úr Jézus Krisztus jelent meg nekem egy látomásban. Ő jobb
kezének ujját mindkét kezemnek tenyerébe helyezte, és azt mondta:
„Elhívtalak és felkentelek téged, és adtam neked egy különleges kenetet,
hogy szolgálj a betegek felé. Légy bátor ebben.”
„Mondd
el az embereknek, hogy láttál engem. Mondd el nekik pontosan, amit
mondtam neked. Mondd el nekik, hogy én mondtam neked, hogy mondd el
nekik, és ha elhiszik, hogy te fel vagy kenve és befogadják azt a
kenetet, akkor az erő a te kezedből az ő testükbe fog folyni, gyógyulást
és egészséget ad a testüknek, és kiűzi a betegségüket és gyengeségüket.
Te pedig minél bátrabban beszélsz erről, annál több eredményt fogsz
elérni.”
(6) Fogadd el a gyógyulást a gyógyítások ajándékain keresztül!
Az
1Korinthus 12,9 szerint az egyik szellemi ajándék, amit Isten a
Gyülekezetbe helyezett, a gyógyítások ajándékai — elkülönül a többi
módtól, amivel a gyógyulás megkapható.
Mi ez a
„gyógyítások ajándékai”? A gyógyító erő természetfeletti megnyilvánulása
egy emberen keresztül a másik ember irányába. Legegyszerűbben így lehet
ezt meghatározni.
Minden, amit Istentől kapunk,
ajándék. Ezért, általánosságban szólva, minden gyógyulás ajándéknak
tekinthető. De ez még nem a „gyógyítások ajándékainak” megnyilvánulása. A
gyógyítások ajándékainak megnyilvánulását a Szent Szellem kezdeményezi.
Miután
már megkeresztelkedtem a Szent Szellemben, még mindig nem értettem
Isten Szellemét. Csak annyit tudtam, hogy be vagyok teljesedve a Szent
Szellemmel.
Miután kipenderítettek a baptisták,
csatlakoztam az egyik teljes-evangéliumi csoporthoz, és elfogadtam egy
kis észak-texasi gyülekezet pásztorolását. Itt ismertem meg és vettem el
csodálatos feleségemet. Ő metodista volt, és még nem keresztelkedett
meg a Szent Szellemben, viszont hitt benne.
A
házasságkötésünk utáni negyedik éjszakán, ahogy a család együtt
imádkozott feleségem jó öreg metodista otthonában, az Úr a Szellemen
keresztül így szólt hozzám: „Tedd a kezed a feleségedre és én be fogom
tölteni őt a Szent Szellemmel.”
Ez 1938-ban történt,
és akkor én még járatlan voltam az ilyen dolgokban. 1937-ben fogadtam be
a Szent Szellemet. Még senkit sem láttam kézrátételt gyakorolni annak
érdekében, hogy valaki elfogadja a Szent Szellemben való keresztséget.
Azokban a körökben, ahol én mozogtam, az emberek nem így tették, és nem
tudtam, hogy ez helyes-e vagy helytelen.
Arra gondoltam: „Ha nem veszek róla tudomást, talán elmúlik.” Azonban nem így történt.
Ismét
azt mondta: „Tedd rá a kezed a feleségedre, és én be fogom tölteni őt a
Szent Szellemmel.” Felismertem, hogy az Úr Jézus szólt a szellememhez a
Szent Szellemen keresztül, de semmit nem akartam helytelenül tenni.
Majd
éjfélkor (ránéztem az órámra), 1938. november 28-án ugyanaz a hang
megismételte: „Tedd rá a kezed a feleségedre és én be fogom tölteni őt a
Szent Szellemmel.”
Kinyitottam szememet és rémülten körbenéztem. Azt mondtam magamban: „Abból nem lehet baj, ha megpróbálom!”
Bal
kezemet rátettem feleségem fejére, és ő azonnal felemelte mindkét kezét
és elkezdett nyelveken szólni. Másfél órán keresztül szólt nyelveken,
és három dalt énekelt el ugyancsak nyelveken. Pünkösd volt nálunk, jó
öreg metodista otthonunkban!
Majd ugyanaz a hang
szólt hozzám, hogy mit tegyek és mit mondjak az anyósomnak, hogy
meggyógyuljon. Másnap készült bemenni a kórházba, hogy megoperáltassa a
golyváját. Egyáltalán nem volt hite a gyógyulásában; ha valaki számít
arra, hogy meggyógyul, akkor nem összecsomagolt bőrönddel várja, hogy
kórházba menjen. A hang azt mondta nekem: „Odaadtam neked a gyógyítások
ajándékait és elküldtelek, hogy szolgálj a betegek felé.”
Amikor
megtettem azt, amit Isten Szelleme mondott nekem, a golyva látható
része azonnal eltűnt, mint amikor gombostűvel beleböknek egy léggömbbe.
Ő nem azért gyógyult meg, mert hitt Istenben. Ha később megkérdezték volna tőle, azt felelte volna:
— Nem, nem. Tudom, hogy ez nem az én hitem volt. Ilyen dologhoz nem lett volna hitem.
Tudjátok, hogy miért gyógyult meg? Mert Isten Szelleme megmondta, hogy mit tegyek.
A
gyógyítások ajándékainak megnyilvánulása nem úgy működik azonban, ahogy
én akarom, hanem úgy, ahogy a Szellem akarja. Előfordult például, hogy
mindennel próbálkoztam, mindent elkövettem, mindent elmondtam, amit
ilyenkor szoktam mondani — és semmi nem történt.
Már
beletörődtem, hogy semmi sem történik és azt mondtam: „ez már soha többé
nem fog megtörténni”. Aztán mégiscsak kezdtek megtörténni a dolgok.
Tudnunk kell, hogy a Szellem megnyilvánulása úgy történik, ahogy a
Szellem akarja. Köszönet Istennek ezekért a megnyilvánulásokért. Én
hiszek bennük.
Ez azonban csak egyik útja annak, hogy
elnyerjük a gyógyulást. A legjobb mód valamennyi közül, ha egyszerűen
ismerjük az 1Péter 2,24-et: „Akinek sebeivel gyógyultatok meg.” (Nem
meg fogtokgyógyulni, hanem már meggyógyultatok.)
(7) Tudd, hogy a gyógyulás megillet téged!
A
legjobb mód, amely által meggyógyulhatunk, ha mi magunk tudjuk az
Igéből (Ésa. 53,4. 5. Mát. 8,17. 1Pét. 2,24), hogy a gyógyulás benne van
Isten megváltási tervében; jogunk van hozzá, és az Ő sebeivel mi már meggyógyultunk.
Megtagadjuk, hogy betegség vagy gyengeség legyen a testünkben, mert mi MÁR meggyógyultunk.
Tudjuk,
hogy az a fájdalom, betegség vagy gyengeség, mely látszólag a
testünkben van, Jézusra lett helyezve. Ő elhordozta azt. Nekünk már nem
kell viselnünk. Csak arra van szükség, hogy egyetértsünk Istennel és az Ő
Igéjével, és elfogadjuk azt a tényt, hogy: „betegségeinket Ő viselte és fájdalmainkat hordozá” és „az Ő sebeivel gyógyultunk meg.”
Egyszerűen tudjuk ezt,
ezért hálát adunk Istennek. Nincs szükségünk rá, hogy valaki ránk tegye
a kezét. Nem szükséges, hogy a Szellem ajándékai megnyilvánuljanak.
Egyszerűen csak hálát adunk az Atyának a tökéletes megszabadulásunkért.
Minden
hívőnek teljesen meg kellene értenie, hogy a gyógyulása Krisztusban már
tökéletesen végbement. Amikor ezt megtudják a szellemükben — pontosan
úgy, ahogy a fejükben tudják — a betegség és a gyengeség meg fog szűnni a
testükben.
De nem minden hívő érti teljesen, hogy az
Ige alapján való cselekvés a szent gyógyulás elfogadásának egyik módja.
Nem minden hívőnek tanították meg ezt. Ezt az igazságot még azok között
sem prédikálták úgy, ahogy kellett volna, akik feltehetően hisznek a
szent gyógyulásban. A hívők tehát nagyon keveset tudnak erről a
területről, viszont nem tudnak az ismeretük szintje felett cselekedni és
hinni.
Isten ezért gondoskodott erről a hét módról, amelyek segítségével a hívők meggyógyulhatnak az Igén keresztül.
forrás: békevár.hu
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése